Scans sind mittlerweile im Umlauf. Die Grafik sieht gut aus, zumindest auf den Standbildern.
- Außerdem wird es in TES5 jetzt Perks geben, bei Level-Up.
- Level-Scalling ist auch zurück. "variation of level scaling called Radiant Storytelling, where some quests are scaled and randomly generated for your character. "
- Man kann zwei Waffen auf einmal ziehen.
- Es gibt Zweihandwaffen.
- Es gibt keine Klassen. Skills leveln automatisch.
- Es gibt dynamische Schatten.
- Im Spiel gibt es Kinder. Wohl wieder unsterblich.
- 5 Hauptstädte und paar kleinere Orte.
- Bessere Gesichter, etc.
- Radiant AI Update. (Wer weiß, wie viel davon später noch im Spiel bleibt...)
- Schnee fällt dynamisch (nicht als Textur auf dem Boden)
- Das Spiel spielst 2 Jahrhunderte nach Oblivion
- Spieler kann Sprinten.
- 10 wählbare Rassen.
- Confirmed creatures: zombies, skeletons, draugr, trolls, mountain giants, ice wraiths, giant spiders, dragons, wolves, horses, elk, mammoth, saber-toothed cats.
- Drachen können Städte angreifen.
- Verbesserte Third-Person Ansicht (haha, schon wieder mal)
- Es gibt Crafting (Kochen, Schmieden, etc.)
- Charaktererstellung soll verbessert worden sein und es kann mehr angepasst werden.
Dazu noch:
-Plot: The plot is that you are possibly the last Dragonborn, a group characterized by their ability to hunt dragons. The Septim line was a prominent Dragonborn line protected by the Dragonguards which eventually became the Blades. After the death of the Septim line, the Blades were hunted down and killed one by one and now are almost completely gone. The return of the dragons was foretold in the Elder Scrolls and was ushered in by the destruction of the Staff of Chaos, the creation of the Numidium, the events at Red Mountain and the Oblivion Crisis. The last event to unfold before the dragons return was the people of Skyrim turning against each other which is happening at the beginning of the game. Dragons start to appear in greater and greater numbers as the game goes on and will eventually culminate with Alduin possibly coming into the world, but we have no idea yet.
-Combat: The combat system has once again been overhauled. Now you may choose what you place in each hand, whether it be a sword and shield, dagger and sword, two swords or even a weapon in one hand and a spell in another. Assaulting with your shield is now apart of melee combat, being able to shield bash them to stagger them to give yourself an advantage in combat. Spells can now be dedicated to a certain hand meaning you can fight with your left hand aflame while your right hand is charged with lightning. Ranged combat has been improved by increasing the damage bows deal significantly, so much so that it is possible for one to one shot an npc from stealth but also so the draw time of your bow has been increased. Ranged combat shouldn't be able to be abused from stealth like in Oblivion due to the fact that NPCs are FAR more intelligent than any TES game.
Kein Bock das zu übersetzen. :>
Wie immer gilt: Nichts als fest ansehen und glauben, wenn das Spiel nicht schon veröffentlicht wurde. Bethesda hat bis dato bei jedem Spiel einen riesigen Haufen an Bullshit gelabert.