Interessant sind für mich diese Absätze:
Further, over the years the Arctic ice was covered with soot from huge fires. The reflectivity of the surface decreased and the ice began to melt. This led to a fast rise of global sea levels and flooding of large areas. Floods, in turn, unevenly increased the pressure on the continental plates that led to a series of abnormally strong earthquakes in 1970.
As a result of these disasters, many parts of Eurasia have disappeared from the face of the Earth. In particular, it destroyed the remains of the public entities in China, Japan and India. The total number of people on Earth is estimated to be 250 million compared to today’s total of almost 7 billion.
Damit dürfte der Streitpunkt
Es stellt sich einfach die Frage ob mit "Caucasus" das Gebirge oder doch eher die Zivilisation (Infrastruktur usw.) als solche bezeichnet wird. Wenn Ersteres gemeint ist, müssten das Beben von unvorstellbarer Stärke gewesen sein, die wohl im Umkreis von mehreren tausend Kilometern alles zerstört hätten. Daher tendiere ich eher dazu, dass es sich dabei um einen Überbegriff für Einwohner und Infrastrukur handelt. Na ja, ich hoffe zumindest, dass es so ist.
geklärt sein. Offensichtlich waren die Beben also tatsächlich derart stark, dass der Kaukasus als geographische Region vernichtet wurde.
They used to be people. Mainly they are so-called retrogenets. The main mechanism of the post-war mutations was "disinhibition" of some sections of the human genome in such a way that areas stored in it, that are common with other living creatures began to manage growth and development. So there are many chimeras: a man with gills, a man who can use webs (like a spider), a man that strikes with lightning (like an electric ray).
Hier hoffe ich, dass bei der Bekämpfung dieser Mutanten tatsächlich ein gewisser taktischer Anspruch vorhanden sein wird.
Zudem fände ich es interessant, wenn Mutanten nicht nur Kanonenfutter darstellen würden.
And the developers want to fill the anomalies with gameplay sense. For example, to kill a particularly strong monster, one can lure it into an anomaly trap, or one can pass some passages only with the skillful use of anomalies... But there is so still much work ahead, they are in an intensive creative search.
Bitte, bitte mach’, dass das so klappt. Anomalien als taktisches Element, das wäre spannend.
Since we’re making an RPG and not an FPS, players can get into a confrontation with relatively neutral creatures. He will also find himself in the middle of several detective stories, uncover spies and help good, but quick-tempered people to see and understand each other’s point of view.
Soso, jetzt wird also von RPG geredet. Da will ich doch einmal sehen, wie hoch der RPG-Anteil im Endprodukt tatsächlich ist. Bisher sehe ich da nämlich nur Adventure-Elemente.
the state government itself – they all are ‘our people’, they are allied to the player in game terms. The same is true for a number of isolated communities that are loyal to the central power.
Sure, players can choose to go and help bandits, for example, and thus inflict harm to the state. Nevertheless, the state as a whole is a good thing in our game. We don’t do this for propaganda purposes (my personal feelings towards the Soviet state of late 1980s are mixed, I can’t describe them as positive), but for creating a fresh, new, original setting.
Das ist doch interessant, dass die Regierung mal nicht die Antagonisten sind. Trotzdem hoffe ich, dass sich das Ganze nicht zu sehr in einem undifferenzierten Schwarz-Weiß-Bild (Gute Regierung, Böse Banditen) verliert.
Fazit:
Das Setting klingt also nach wie vor sehr interessant, aber ich bin trotzdem noch sehr skeptisch. Ich hoffe, dass irgendwann mal ein Gameplay-Video auf den Tisch kommt, in dem konkrete Spielmechanismen erläutert werden.